ponykamp 27 april t/m 2 mei <3

Plaats hier een leuk verslag van jouw ponykampweek, leuke fotos/filmpjes of dat leuke ponykamplied wat je met de hele groep gemaakt hebt!
Plaats reactie
Talithavm
Berichten: 65
Lid geworden op: 26-01-2014 13:11

ponykamp 27 april t/m 2 mei <3

Bericht door Talithavm » 09-05-2014 15:32

hoi iedereen, ik ben Talitha en ik ben op ponykamp geweest van 27 april t/m 2 mei. Hier mijn verslag :)

dag 1
We werden opgehaald bij de walvisstaart door Gelske. Onze leiding was Annemarie, Lusanne en Gelske voor een deel omdat ze moest werken. Ik zat in het kamp met: Meike, Danielle, Richelle, Sofie, Romy, Maaike, Sanne, Janie en Jennifer. Ik ging samen met Meike dus die kende ik al, we hadden ook al een groepschat op whatsapp met Richelle, Danielle, Meike, Sanne en Sofie. We gingen de boot op en leerde elkaar daar een beetje kennen. Toen we aankwamen moesten we snel onze tassen wegzetten en gingen we gelijk naar de paarden. Bij ons reden mee: Fiona, Uvera, Elia, Walenka, Astrid, Iskra, Wakyra, Vindor, Alja en Katinka, als leidingpaarden Tinka en Lamira. Ik wilde heel graag op Indie dus vond ik het wel jammer dat ze niet meereed. Toen ik de paarden had gezien leken mij Fiona Iskra en Astrid heel leuk. Toen gingen we lunchen, en mocht je opgeven op wat voor soort paard je meestal rijd en welk paard je leuk zou lijken. Toen we klaar waren met lunchen gingen we onze tassen een beetje uitpakken en het terrein verkennen. Daarna gingen we terug naar de paarden en werd gezegd op wie je zat en gingen we gelijk poetsen. Ik zat op Fiona en ik was heel blij. Voor de rest zat Sofie op Iskra, Sanne op Walenka, Maaike op Alja, Richelle op Vindor, Meike op Uvera, Janie op Astrid, Danielle op Elia, Romy op Katinka en Jennifer op Wakyra. Toen gingen we poetsen en daarna rijden. Ik merkte gelijk dat Fiona heel snel was. Het regende heel hard tijdens het rijden en dat was niet echt leuk. Als spelletje gingen we Annemaria koekkoek doen, dat was heel grappig! Toen we klaar waren met rijden was iedereen zeiknat. Iedereen was blij met haar paard behalve Meike. Toen gingen we de paarden terug zetten in de wei, en het zadel en hoofdstel opruimen. Toen gingen we avondeten. We aten gebakken aardappeltjes met sla en een hamburger. Het was heel lekker! Na het eten gingen we voetballen op het voetbalveldje naast de paarden, dat was super! Daarna gingen we frontriemhoesjes versieren, dat was heel leuk! Toen gingen we nog een potje weerwolven doen en daarna moesten we naar bed.

dag 2

We werden om 8 uur wakker door de wekker en gingen ons klaarmaken voor het ontbijt. Toen gingen we ontbijten. Na het ontbijt gingen we naar de paarden, even lekker knuffelen en snoepjes geven. Toen moesten we onze paarden gaan halen en lekker poetsen. Nog steeds miezerde het wel een beetje maar veel minder hard dan de 1e dag. Je mocht zonder of met zadel, iedereen koos voor zonder zadel. Toen gingen we rijden, het was wel jammer dat we nogsteeds niet gingen galopperen. Na het rijden gingen we lunchen en daarna naar de paarden snoepjes geven enzo. Gelukkig wilde Janie ruilen met Meike en kon Meike op Astrid en Janie op uvera. Toen gingen we op onze eerste buitenrit. Het was heel leuk! Daarna gingen we avondeten, we aten bami. Iedereen vond het niet lekker behalve Meike. Toen gingen we weerwolven. Daarna moesten we naar bed.

dag 3

We werden wakker om half 9 en gingen ons klaar maken voor het ontbijt. Toen gingen we ontbijten. Daarna gingen we rijden. We gingen springen. Dat was heel leuk want Fiona is nederlands springkampioen geweest. Toen gingen we ook galopperen. Na het eten gingen we lunchen. En Katinka en Fiona mochten 'gras maaien' voor onze eetkamer dus hadden we uitzicht op hun. Na de lunch gingen we op buitenrit en gingen we ook galopperen op het strand. Dat was super leuk!! Toen we terugkwamen merkte we dat Fiona kreupel was geworden, ik vond het heel jammer maar vooral zielig voor Fiona, ze hebben ipv Fiona Luna voor mij gehaald. toen gingen we avondeten, dat was gebakken aardappeltjes met worteltjes, doperwten en mais en vissticks. Richelle en ik lustte geen vissticks dus mochten wij een hamburger. Het was opzich wel lekker. Na het eten gingen we de film penny's shadow kijken. Het was heel leuk alleen had iedereen hem al gezien. Daarna moesten we gaan slapen.

dag 4

We werden om half 9 wakker en gingen ons klaar maken voor het ontbijt. Na het ontbijt gingen we gelijk op buitenrit. Het was mijn eerste keer op Luna dus vond ik het wel spannend. We gingen weer galopperen op het strand, dat was heel leuk alleen zat Luna niet zo lekker. Toen we terugkwamen gingen we lunchen. Na de lunch mochten we kiezen wat we wilde doen. We konden uit 2 dingen kiezen : naar de andere paarden of de vuurtoren beklimmen. Het was een gelijk aantal qua stemmen, maar we gingen toch naar de vuurtoren. Toen we boven op de vuurtoren waren gingen we stukjes wortel naar beneden gooien en toen we beneden waren gingen we die zoeken :) Toen we terugkwamen gingen we bingo doen en moest je allemaal dingen zoeken , dat was heel leuk. Toen gingen we avondeten. We aten macaroni met saus. Het was opzich wel lekker. Toen gingen we nog in de bak rijden, we gingen caroussel doen. Danielle moest met Romy, ik moest met Meike, Janie moest met Maaike, sanne moest met Richelle en sofie moest met jennifer. Daarna hadden we de spooktocht, ik vond het zelf niet zo spannend maar het was wel grappig. Omdat we later in bed lagen mochten we de ochtend daarna om half 10 ontbijten.

dag 5

we mochten om half 10 ontbijten. Toen gingen Daarna gingen we ons gelijk klaarmaken voor de lange rit. Toen hadden we de lange rit. We gingen 2 keer galopperen over het strand en we gingen ook nog door het water, dat was echt super leuk!! Na de lange rit moest iedereen heel erg nodig naar de wc maar we moesten eerst de paarden uitstappen en in het weiland zetten. Na de lange rit gingen we naar het dorpje. We gingen eerst naar een winkel waar je paardendingen kon kopen en toen naar de supermarkt, iedereen had heel veel eten ingeslagen :) toen we terug waren gingen we eten. We aten pannenkoeken. Na het eten hadden we de bonte avond, wij hadden ervoor gekozen om bij het kampvuur te weerwolven, dat was heel erg leuk! Daarna moesten we slapen.

dag 6

de laatste dag... We werden wakker en gingen ontbijten. Na het ontbijt gingen we alvast een beetje inpakken. Toen gingen we rijden. We gingen een spelletjeswedstrijd doen met de spelletjes: slalommen met een aardappel op een lepel, kleurenspel, quiz en een spel waar je bijv had: 2 hoeven, 1 haflinger 2 voeten en een hand. Je mocht kiezen of je met of zonder zadel ging, de helft koos met en de helft koos zonder. Ik was de winnaar :) en ik kreeg een bekertje en een medaille. Na het rijden zetten we de paarden terug en gingen lunchen. Na het lunchen gingen we alles inpakken en moesten we al naar de boot. We zeiden de paarden voor de laatste keer gedag en gingen weg.

Het ponykamp was super leuk en we hadden een hele leuke groep!! Oh ja en we hebben in 6 dagen, 3 stukken kaas opgemaakt ;)

Femke12
Berichten: 223
Lid geworden op: 24-12-2012 16:12

Bericht door Femke12 » 09-05-2014 16:46

Heel erg leuk verslag!! :)
Waarom vond Meike Uvera niet leuk dan?
11-16 augustus '13 = Walenka &#128147;
29 mei- 1 juni '14 = Walenka &#128150;
13-18 juli '14 = Walenka &#128158;

Bodil.G
Berichten: 29
Lid geworden op: 06-01-2014 22:34

Bericht door Bodil.G » 09-05-2014 20:38

supercool verslag,

hadden jullie weerwolen zelf meegenomen?
en Gilja mocht ook een keer het gras maaien :D
20 t/m 25 april was top!

ik zat op Gilja en ze was super lief

ik ben al op 4 ponykampen geweest en dit was duidelijk de leukste, ik wil volgend jaar weer!!!

Talithavm
Berichten: 65
Lid geworden op: 26-01-2014 13:11

Bericht door Talithavm » 10-05-2014 08:24

Gilja reed bij ons niet mee, weerwolven had ik meegenomen.

Talithavm
Berichten: 65
Lid geworden op: 26-01-2014 13:11

Bericht door Talithavm » 10-05-2014 08:25

Meike houd sws niet echt van fjorden & ze had gewoon geen klik met Uvera.

Meike_V
Berichten: 116
Lid geworden op: 16-01-2014 19:40

Bericht door Meike_V » 11-05-2014 20:35

Hahahaha jaa klopt vind fjorden sws niet zoo leuk maar dat was ik vergeten te zeggen .
Trouwens ik lus dus eigenlijk alles dus ja vandaar. Die bami D oops
was een super leuke week (27 april - 2 mei)
astrid was-is een schatje helaas mocht ik niet op vindor.

Plaats reactie