20 t/m 25 april 2014

Plaats hier een leuk verslag van jouw ponykampweek, leuke fotos/filmpjes of dat leuke ponykamplied wat je met de hele groep gemaakt hebt!
Plaats reactie
Bodil.G
Berichten: 29
Lid geworden op: 06-01-2014 22:34

20 t/m 25 april 2014

Bericht door Bodil.G » 26-04-2014 11:28

hoi!
dit was mijn eerste keer en het was super!
ik heb elke dag een dagboekje bijgehouden en dit kwam eruit:

dag 1: (20 april)

we gingen op de boot met Marie anne, we hebben kennisgemaakt en ons voorgesteld. Toen we bij de hollumer trap waren gingen we eten en moest je je rijervaring zeggen. ondertussen maakte we kennis met: Annemarie, Marie anne, Lusanne en Gelske. we waren trouwens met 5 waarvan ik er al 3 kende: Lisa, Kelsey en ikzelf. verder nog Elianne en Joelle. die zijn trouwens erg aardig! in onze kamer (voor 10 mensen) kregen we allemaal een eigen stapelbed (iedereen sliep boven en beneden de koffers) Lisa, Kelsey en ik zetten onze stapelbedden tegen elkaar (3 persoonsbed :D ). Joelle en Elianne hadden eerst samen een stapelbed maar Elianne wilde uiteindelijk ook een eigen (dat was eerst het rommelbed). daarna gingen we naar de wei (de leiders zijn trouwens heel aardig!) iedereen had een leuke pony gezien en stond ermee te knuffelen (Uvera, Alja, Walenka, Luna en Gilja) maar niemand wilde Gilja :(. (bij de leiding reed annemarie op Elia, Marie anne op Tirza en Lusanne op Ella) daarna gingen we de pony's verdelen. voordat ik ging wilde ik absoluut NIET Gilja en raad eens wie ik heb: Gilja. ik had ook mijn eigen halster (blauw met stipjes) meegenomen en die past ze! toen gingen we rijden. ik had mijn eigen etui vol elastiekje, lintjes.... dat soort dingen, maar Gilja heeft bijna geen manen :( . ik wist er toch wat leuks van te maken. staartjes met in de voorpluk strikjes en in de manen roosjes ertussen. toen gingen we rijden. en omdat ik Gilja niet zo leuk vond dacht ik dat dit een lange, slome rit zou worden. (raad eens wie er het eerst in galop zat :wink: ) ze ging echt hard! we deden annemaria koekoek te paard. troowen: kelsey (12) heeft Walenka, Lisa (12) heeft Uvera (die wilde ik eerst), Elianne (13) heeft Alja en Joelle (15) heeft Luna. ik ben de jongste van de groep (ook 12). na het rijden deed ik een uitgebreide fotoshoot in de wei met vooral Gilja en Ella. daarna eten: salade, hamburger en aardappels (ze koken hier lekker :D ) daarna (omdat het 1e paasdag is) gingen we chocolade eieren zoeken. (25?!) daarna frontriem hoesjes versieren:) en trouwens: je mag zelf een dekje en halstertouw kiezen. (ik had alles blauw :D ) en nu slapen weltrusten x

cijfer van de dag: 7,1 (rustig beginnen)

dag 2: (21 april)

wekker om 8 uur, 9 uur ontbijt en daarna zonder zadel rijden. (de leidng eet trouwens niet met ons mee) Gilja zat hobbelig, dat komt omdat e een hoge shoft heeft en een beetje een ingezakt ruggetje. daarna meteen strandrit! :D . maar wel zonder galop :( . verder gingen we bij het zonder zadel rijden gingen we slalommen (met z'n 2en) en omdat we maar met 5 zijn, deed Ella mee (die deed het voor het eerst) en ik won samen met Annemarie! :P . daarna spel: trek zoveel mogelijk kleren aan. Elianne en ik wonnen! met 39 kleren. ik deed ze aan. bij Joelle Kelsey en Lisa deed Lisa dat en zij hadden 32 kleren. we aten bami. Daarna kwamen de poesjes die ze hier hebben langs :D . ze waren 3 weken :o zo cute!!!!! het waren er 4 en we mochten ze op schoot (Kelsey wilde niet) ze zijn een beetje grijs/wit achtig. Elianne noemde die van haar: White tiger, Lisa: Walking, Joelle had geen naam en ik noemde de mijne: Silver (die kleur was haar hoofdje) ik had het enige meisje en de eigenwijs was ze ook. ze probeerde de hele tijd te ontsnappen. (ik maakte vandaag een regenboog pony van Gilja bij het versieren!) nu slapen weltrusten en tot morgen.

cijfer van de dag: 8,6 (het gaat al omhoog)

dag 3: (22 april)

vandaag gingen we springen (is Gilja goed in :wink: ) verder ook parcourtje springen en ze sprong vel hoger dan nodig was :D, ik makte van haar een lintjespony . daarna strandrit (met galop!) in ben helemaal achteraan bij de standrit :( . dit is de volgorde: Annemarie-Lisa-Joelle-Elianne-Lusaane-Kelsey-Bodil-Marie anne. na de strandrit gingen we bij de andere pony's kijken: I love Wiske. we aten aardappels met groente en Vissticks.verder krijgt Gilja bijna elke avond extra brokken omdat ze bij het eten weggepest word :x . ook als ze naar de andere kant van de wie wilt lopen gebeurt dat (ggggrrrrr Tirza!!!) ze word de hele tijd in haar vaste hoekje gedreven en als ze daar niet is moetze rennen! ik ging met haar mee naar de andere kant van de wei, en als er paarden kwamen zorgde ik dat Gilja kon blijven staan. daarna gingen we penny shadow kijken (iedereen heeft het liedje: zonder woorden in zijn hoofd) nu slapen met dat deuntje op de achtergrond weltrusten en tot morgen.

cijfer van de dag: 9,2 (was erg leuk vandaag!)

dag 4: (23 april)

vadaag maakte we een strandrit van: 2,5 a 3 uur! lekker zoals elke dag Gilja versiert (met strikjes: rood-wit-blauw en lichtblauw). daarna zijn we naar het dorp gegaan en hebben we heeeeeel veel snoep ingeslagen :) . toen we terug kwamen heeft Elianne Lisa en mij geleerd om vissengraat armbandjes van paarden elastiekjes te meken :D . we maken er 1 voor ons en voor de leiding. we zouden gaan carrousel rijden maar het had heel hard geregend :( . maar daar was een oplossing voor! we deden het zonder zadel :D . ik zat voorop met Elianne achter ons Kelsey en Lisa en daarachter Joelle en annemarie met Ella (die ging wel gewoon met zadel) we aten pasta. daarna spooktocht!!!! eng hoor :P . ik ga het verhaal niet verklappen! maar Joelle ging niet mee. dus we waren met 4. en het was heel erg grappig want midden in het bos zongen we keihard: happy :? . maar er hing geen bordje met: einde dus we dachten dat we verdwaald waren, en we belde Lusanne. we kregen koekjes (hoort bij het verhaal). nu slapen: weltrusten

cijfer van de dag: 9,7 (echt heel leuk!)

dag 5: (24 april)

vandaag zouden we de lange rit maken van 4/5 uur. maar het zou gaan onweren :( . dus we deden wat we eigenlijk morgen zouden doen: spelletjes te paard (zonder zadel) voor elk spel dat je won kreeg je een punt. en de 3 beste kregen een prijsje.we deden bijv. de pony quiz, kleuren spel, op de vloer dat soort dingen. op de vloer was het leukst: als de leiding zei: 1 pony, 3 voeten en 2 handen mocht alleen dat op de vloer. (dat spel won ons team: Elianne, Joelle en ik) je kon ook een punt krijgen met poetsen en vlechten. ik maakte van Gilja een disco pony (lintjes en blauwe strikjes en een vlecht in de staart. de poetsprijs kreeg: Joelle en de vlechtprijs kreeg Elianne. daarna deden we het grote ponyspel: een soor speurtocht/quiz. Joelle en Kelsey tegen Lisa, Elianne en ik. wij verloren met 16,5 punten (de andere hadden 17 punten :( ) verder speelde we twister en de leiding deed mee :D . (de armbandjes zijn trouwens af!) daarna hadden we bonte avond. Kelsey en Lisa gingen toruwen :lol: . Lisa in haar oncy (konijnenpak) daarna gingen op de afterparty Kelsey, Lisa en Elianne zingen en Kelsey dansen. toen deelde ik de huwelijkscadeaus uit (die armbandjes) Lisa maakte die voor Annemarie en zichzelf, Elianne voor Kelsey, zichzelf en Marie anne en ik voor Gelske, Lusanne en mezelf. (Joelle en Elianne zijn zussen dus Joelle had er al een). na de bruiloft hadden we kampvuur en roosterde we spekjes :D. we zagen trouwens ook een pad en daar heeft Lisa een trouwma aan :o . op dag 1 stapte ze op een pad en schopte hem weg (ze dancht dat het een steen was) en ze was op haar sokken. het was echt heel grappig. Gilja stond vanavond in een apart weitje om extra gras te krijgen (zo kon ik haar bij de bonte avond zien :D . we aten trouwens pannekoeken omdat het de laatste avond is :( . en omdat we morgen de lange rit maken moeten we in plaats van half 11 om 10 uur nar bed :( en morgen in plaats van 9 uur om half 8 ontbijten :? . de leiding at vanavond trouwens bij ons :) . je moet touwens echt een keer s'ochtens naar de pony's gaan want dan liggen ze allemaal. nu gaan we slapen weltrusten.

cijfer van de dag: 10,0

dag 6: (25 april)

waarom gaat de tijd altijd zo snel als je het leuk hebt :( . ik wil hier blijven! maarja... er zijn trouwens hele enge mensen in het andere deel van de hollumer trap: we noemen ze de hippha's (boedha's en hippi's) het is een toneelcub. maar we moesten vandaag dus al om half 8 ontbijten. voor de lange rit. (die is veel minder zwaar dan je in het begin denkt) ik zat om 9 uur al op Gilja's rug.en in galop ging ze super hard! veel harder dan in de bak. trouwens gister ging Tirza weg en kwam Vindor en op het strand zijn Lusanne en Marie anne gewisseld van plek. maar in galop ging ik in verlichte zit (om het Gilja makkelijker te maken) en toen ging ze zoooooo hard :D :D :D . maar toen ik weer ging zitten vloog ik bijna uit het zadel. dat was echt grappig. we stapte ook door het water en gingen dor het bos (ook de vorige keer) we maakte de groepsfoto (met onze armbandjes om) en gallopeerde 2x. daarna het stomme gedeelte: corvee. Elianne en Kelsey binnen vegen en Lisa, Joelle en ik bijten alle haren bij elkaar harken en de borstels schoonmaken (ik deed met Lisa de borstels). daarna het allerstomste: afscheid nemen van Gilja :( :( :( . toen we voor de laatste keer uit het weiland liepen wisten we dat het echt voorbij was :(.
I love you Gilja. en ik wil volgend jaar meteen nog een keer! daarna gingen we naar de boot en de laatste pony die ik zag staan was Gilja. en nu zit ik alweer thuis dit in te typen. het was een topweek!

I love/mis Gilja en I want PKA!!!!

cijfer van de dag 9,8 (voor het rijden dan)

bedankt PKA ben nu 4x op ponykamp geweest en dit was duidelijk de leukste!!!!!
20 t/m 25 april was top!

ik zat op Gilja en ze was super lief

ik ben al op 4 ponykampen geweest en dit was duidelijk de leukste, ik wil volgend jaar weer!!!

Femke12
Berichten: 223
Lid geworden op: 24-12-2012 16:12

Bericht door Femke12 » 26-04-2014 22:57

Superleuk verslag!! :D
Krijg weer zoveel zin in pka als ik dit lees :wink:
11-16 augustus '13 = Walenka 💓
29 mei- 1 juni '14 = Walenka 💖
13-18 juli '14 = Walenka 💞

Maddiez
Berichten: 107
Lid geworden op: 17-12-2013 18:41

x

Bericht door Maddiez » 28-04-2014 13:33

danku danku voor dit typen.
Elke dag krijg ik steeds meer zin..
-----------------~-----------------
2014
20 t/m 25 juli was top met Wiske! <33
-----------------~------------------

Femke12
Berichten: 223
Lid geworden op: 24-12-2012 16:12

Bericht door Femke12 » 28-04-2014 22:46

Dat grote ponyspel he..
Hoe ging dat ongeveer??
:P[/b]
11-16 augustus '13 = Walenka &#128147;
29 mei- 1 juni '14 = Walenka &#128150;
13-18 juli '14 = Walenka &#128158;

Bodil.G
Berichten: 29
Lid geworden op: 06-01-2014 22:34

Bericht door Bodil.G » 30-04-2014 22:30

nou er hangen overal kaartjes met een vraag erop (bijv. welke kleur heeft Alja) dan moet je die vraag beantwoorden en wie dan de meeste vragen goed heeft wint. maar we gingen ook een hoofdstel in elkaar zetten enzo...
20 t/m 25 april was top!

ik zat op Gilja en ze was super lief

ik ben al op 4 ponykampen geweest en dit was duidelijk de leukste, ik wil volgend jaar weer!!!

Maddiez
Berichten: 107
Lid geworden op: 17-12-2013 18:41

x

Bericht door Maddiez » 30-04-2014 22:39

wow 323 foto's...
Je ziet er wel schattig uit op Gilja!
-----------------~-----------------
2014
20 t/m 25 juli was top met Wiske! <33
-----------------~------------------

Femke12
Berichten: 223
Lid geworden op: 24-12-2012 16:12

Bericht door Femke12 » 01-05-2014 21:09

En dat doe je in teams..?
Ook het hoofdstel inelkaar zetten doe je dus samen?:P
11-16 augustus '13 = Walenka &#128147;
29 mei- 1 juni '14 = Walenka &#128150;
13-18 juli '14 = Walenka &#128158;

spikkel
Berichten: 113
Lid geworden op: 22-01-2014 10:51

Bericht door spikkel » 02-05-2014 17:08

Oh, super leuk verslag! Ik heb nu nog meer zin in ponykamp!
Super veel zin in ponykamp van 29 mei tot 1 juni
Xx Loeka en Ilse

mijn voorkeuren: Tirza(!), Indie, Iskra (Ilse)
mijn voorkeuren: Hymne(!), Luna(!), Vindor, Gilja. (Loeka)

Bodil.G
Berichten: 29
Lid geworden op: 06-01-2014 22:34

Bericht door Bodil.G » 03-05-2014 21:58

danku maddiez wie is jou voorkeur?

ja dat doe je in teams femke12
20 t/m 25 april was top!

ik zat op Gilja en ze was super lief

ik ben al op 4 ponykampen geweest en dit was duidelijk de leukste, ik wil volgend jaar weer!!!

Maddiez
Berichten: 107
Lid geworden op: 17-12-2013 18:41

X

Bericht door Maddiez » 04-05-2014 10:33

Het liefst Luna of Uvera als ik zo het forum bekijk, maar alle pony's hebben hun leuke kanten en ben dus ook gelukkig met een ander als niemand die wil.
-----------------~-----------------
2014
20 t/m 25 juli was top met Wiske! <33
-----------------~------------------

Plaats reactie