Ponykamp met de koele mensen

Plaats hier een leuk verslag van jouw ponykampweek, leuke fotos/filmpjes of dat leuke ponykamplied wat je met de hele groep gemaakt hebt!
Plaats reactie
gitteesmee
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-01-2013 22:35

Ponykamp met de koele mensen

Bericht door gitteesmee » 18-08-2013 02:20

Ik heb een klein verslagje van elke dag gemaakt, ik hoop dat jullie het leuk vinden. Xx Gitte


Dag 1,

We zijn aangekomen en met Gelske's vriend naar huis gereden dat ging heel hard en grappig. Op de boot zijn ik, Caitlin, Erica & Ruth vrienden geworden, en zaten ook samen in de auto toen we onze spullen op de kamer hadden gelegd en hadden besloten hoe we lagen gingen we naar de wei om paardjes uit te zoeken en te knuffelen. 

Nadat we in de wei waren geweest gingen we eten en ons voorstellen. En vroegen ze op wat voor paard/pony wouden. Toen ze dat hadden besloten gingen we de paarden poetsen en daarna rijden in de bak. Ik zat op elia, Caitlin op Tirza, Erica op Indy en Ruth op Hymne. 

Helaas wou mijn paard niet draven, maar even kijken hoe het morgen gaat. Na het gewone rijden gingen we een spel doe met kleurtjes. 1 van de begeleiders trok een kaartje met een kleur en in elke hoek was een kleur. De mensen die in de hoek stonden(bijv. Hoek rood) en één van de begeleiders pakten rood dan was die hoek af daarna mocht je weer kiezen in welke hoek je wilde. Caitlin won de eerste ronde.

Daarna gingen we eten, hamburgers met aardappelschijfjes. Opzich te eten maar het toetje echt niet… daarna een uurtje niks gedaan en na de saaie uur hebben we frontriempjes hoesjes gemaakt. 
Daarna nog even op bed gezeten en toen naar bed. 

Dag 2,

Om half 5 werden we wakker van de Friezen, en de kachel die heen en weer schudde. Caitlin en Ruth hadden de leiding op gehaald en alles werd gefixt. Om 8 uur ging de wekker weer en gingen ons klaar maken voor het ontbijt, om een uur of 9 gingen we de tafel klaar zetten en daarna een ontbijtje maken. 

Nadat we dat op hadden gingen we de paarden ophalen en borstelen. We haalden alleen het hoofdstel want we gingen zonder zadel rijden en daar heb je bij een dikke fjord voordeel mee. En met de estafette wedden ik en Joris met Katinka en we werden 2e van de 6 : ) 

We deden dus alleen de hoofdstellen af en brachten de paarden na de wei. En gingen om een uur of 12 eten. Na het eten hadden we een uurtje voor ons zelf en ik ging met Caitlin naar de paardjes. En heb hadden levend bingo en wij hadden gewonnen dus dat was wel leuk

We zadelden de paarden en gingen een lekker ritje naar het strand, ik reed achter Katinka. Nadat we weer op de boerderij waren gekomen gingen we eten, het was pasta met saus en vanille vla. De pasta was niet echt lekker maar de vla was wel lekker. 

Na het eten gingen ik, Caitlin en Ruth douchen en daarna hadden we corvee… Not cool! En daarna een aankleed spel waar we wonen. Wel leuk, en nu al weer het einde van de dag... Tja helaas komt aan elke dag een eind en gingen we nog even na zitten en om half 11 naar bed. 

Nu zijn we dus in heden aangekomen en hebben we nog een leuke grap voor de leiding in petto, dus nog even afwachten. 

Morgen gaat om half 9 de wekker weer dus ietjes eerder slapen vandaag dat ik morgen wat fitter ben. Pfff... Echt moe dus. 
Lekker koesen

Dag 3, 

Vandaag wakker geworden om een uur of half 9, daarna gegeten. Na het eten gingen we de paarden halen en klaar maken voor het rijden. We gingen springen, dat was wel leuk en ik kreeg een zweepje wat het rijden een stuk makkelijker maakte. Het springen opzicht ging minder maar ze is nog maar 5 dus het was wel oké. 

We hadden ze afgezadeld en we gingen eten, daarna een uurtje rust. We moesten toen we even op de bank zaten snel de spullen opruimen omdat het ging regenen. 

Tussen de buien door gingen we een buiten rit van 2 en een half uur. We hoefden niet te borstelen, dus zadelden we direct op. We reden langs de zee en Elia reed heerlijk. 

Na het rijden gingen we eten, visticks met aardappeltjes. Was wel te eten hoor 😉. Na het eten gingen we twister doen en film kijken met wat lekkers, we keken Penny's Shadow. Was leuk, maar we zijn weer in het heden aan gekomen en ik ga zo slapen. Naast Ruth en daarnaast Caitlin. Erica is weg gegaan, en wij drieën liggen nu naast elkaar. yeah geen Erica 

Lekker koese

Dag 4,

Heerlijk naast Ruth en Caitlin geslapen. Om half 7 en half 9 wakker. Daarna snel omgekleed en ontbeten, daarna borstelden we de paarden snel en gingen -omdat de bak te nat was- buitenrijden. Daar reden we in het bos en het strand. Op het strand ging 1 Haflinger bokken en we moesten heel hard remmen daarna ging de hele groep in draf, gelukkig reden we weer snel in galop. 

Aangekomen op de boerderij zadelden we de paarden af en gingen daarna eten. Na het eten hadden we tot half 3 rust wat we goed benutte om half 3 dus gingen we naar de stad daar hebben we genoeg eten in geslagen voor een hele week, helaas mochten we niet naar de snackbar maar goed nu genoeg eten in onze "koele"-kast. 

Na we naar het dorp zijn gegaan, gingen we weer eten. Heerlijke kroepoek en vla 😉 Na het eten gingen we de paarden weer op halen en snelle poetsen en daarna carrousel rijden. Dat was leuk maar maar een half uurtje, snel daarna ging het regenen en gingen we naar binnen. 

Gelske's vriend was weer grappig, Ruth en ik waren de "piespaal". Van hem moesten we afwassen en hij spoot ons onder met water. Vooral Ruth, de spook tocht ging niet door en gingen een half uur voor het slapen met Lisa, Jade, Joris, Ruth, Caitlin en ik naar de badkamer, daar vlochten we elk meisje in met een vissegraat vlecht. En Joris zat de penny te lezen. 
Eerst zaten we met Lisa Joris Jade Ruth Caitlin en ik benden op ons bed. De andere zeiden dat ze heimwee hadden en gingen bij ons slapen. Dat was heel gezellig en ze zijn lief 😁


Ps. Kussen onder je kont slaapt beter 😉

Dag 5,

We waren om een uur of 8 wakker, en om 7 uur ook. We hebben snel ontbeten, en daarna de pony's gehaald. Opgezadeld, heel veel gevlochten en 14 hoefjes uitgekrabd. Ik en Caitlin werden bijna geraakt door een hoef van Alja, dus ja… Zelf heb ik geen vlechtjes gemaakt in mijn pony's staart en voorlok. 

We reden een 4 uren, met een picknick. We reden eerst in het natuurgebied, daarna in de duinen, in het bos, een galopje op het strand en via de duinen naar een ander strand om daar te picknicken. We werden wel veel gebeukt door de paarden tijdens het eten. Na het picknicken gingen we weer een galopje op het strand doen en daarna via de zee naar het bos en langs de vuurtoren. 

Hymne, Katinka en Elia konden de galop op het strand niet bijhouden, op de terugreis ging ik en Ruth heel hard zingen; "we zijn er bijna". Ook andere mensen zongen mee 😁 

Ruth en Jade zijn met hun kleren onder de douche gestapt met hun kleren, daarna ik en Caitlin(en de rest) onder de douche gestapt. 
Daarna gingen we lekkere pannekoeken eten, en Erica had een beertjes pannekoek : ) Ze waren lekker! 

Na het eten ging ik en Ruth, Sanne helpen met afwassen en Caitlin en Lisa ruimden alles op. En allemaal gekke dansjes gedaan, op boeren muziek :D 
Toen nog even naar de paarden geweest, en daarna met z'n alle wezen kijken hoe Anne-Marie er uitziet zonder staartje. Nooit eerder vertoonde beelden kan ik u zeggen! 

Daarna in de rammel bak van Gelske geweest op naar de paarden-stoelendans, ook de moeder van Gelske reed ons heen en weer. Eerst de pony's gezien, en we waren meteen fan van één meisje dat er in galop afsprong. Uiteindelijk werd ze tweede! 

Daarna waren de paarden aan de beurt, van ons Anne-Marie met Elia en Sanne met Lamira(hopelijk heb ik het goed). In het oefenrondje was Sanne af, en in de eerste échte ronde. Was Anne-Marie direct af, maar vorige keer werd ze tweede. Het boeide Anne-Marie volgens mij ook niet echt, ze bleef heel koel. 

In de tweede ronde lag Sanne er uit 😢Maar dit was haar eerste keer dat ze mee deed. Sanne was wel minder koel dan Anne-Marie. Nadat we de stoelendans hadden uit gekeken en nog even naar sommige pony's of paarden waren geweest gingen we bij "oma" in de auto : )

Weer terug moesten we even wachten tot het donker was, daarna gingen we weer in de auto naar het bos bij Sanne in de auto :D
Daar aangekomen krijgen we te horen dat er ook een andere groep in het bos zit. Waar wel mensen uit de bosjes springen, en daar werden veel mensjes bang van. Maar ja, we gingen het bos in. 

En Anouk was al heel bang, want ze had ooit een professionele spooktocht gehad. En was dus nu heel bang…
Na een kleine honderd meter gelopen dachten we dat we de weg kwijt waren, ook kwamen we Belgen tegen. Dus liepen we terug, opeens hoorden we een knal. Iedereen begon te gillen, en we belden Anne-Marie omdat er het met meerdere echt niet goed ging. 

Daarna moesten we kiezen of we het af wilden maken of we bij de leiding wouden blijven. Ik, Caitlin, Lisa, Joris, Jade, Robbe, Aisha en Maartje gingen de tocht wel doen. We sneden wel de route af, en we praten over van alles en nog wat. Ook wou Joris op een moment terug, maar hij heeft de hele tocht afgemaakt! De andere konden ons van verre horen waar we zaten. De prijs was een zak met winegums die leken op muizen. 

Om een uur of 12 waren we weer terug op de boerderij, en morgen hoeven we maar om 10 uur aan het ontbijt te zitten. 
Nu nog even wat chips eten met z'n 6en. 

Dag 6,

Half 9, we werden wakker en we gingen ons omkleden en klaar maken. Na het eontbijt gingen we allemaal vissengraatvlechten maken bij elkaar. 
Vandaag zouden we een spelletjes middag doen met de paarden. We deden het kleuren spel, slalom & nog iets met dat er zoveel in een vakje moest staan. Met alle rondes opgeteld won Robbe, hij kreeg een mini beker en mini medaille. 

We zadelde paarden voor het laatst af. En brachten ze naar de wei, Elia hield haar zwarte halster omdat ik hem toch niet meer nodig heb. We knuffelde nog even, daarna gingen we de koffers in pakken. Dat ging vrij snel. 
We moesten nog 1x bij elkaar komen, want we moesten de corvé verdelen. Ik, Jade en Ruth moesten de poetsplaats schoonmaken en de borstels. 

Daarna moesten we in de auto terug naar de boot, Caitlin, Maartje, IJsje & ik zaten bij elkaar. Bij de boot aan gekomen namen we al afscheid van Maartje. Haar oma en moeder waren daar al en de boot met de auto's gingen later. 
Op de boot gingen Caitlin Ruth ijsje Gelske en ik zaten bij 1 tafeltje. Op een gegeven moment gingen we naar de kinderhoek maar dat was vrij saai. We zaten op de onderste verdieping. 

Van de boot moesten we even de koffers zoeken en Ruth haar broer en moeder maar ook die van Anouck zaten op de boot. Ook zou Ruth met ons(Caitlin & ik) naar de parkeerterrein. Ook ben ik zo dom om telkens Ruths vakantie adres te vergeten en dingen die niet veel boeien( volgens Caitlin) wel te onthouden.

Daarna gingen Caitlin en ik + familie naar de Mac. Dat was heel gezellig. 
En dit was het einde van mijn verhaal! Mensen bedankt voor dit hele fijne ponykamp! Ik hoop jullie nog eens te zien! En Rick pas maar op voor Ruth en mij!
I ❤ verginia but she sold

hanneadje
Berichten: 5
Lid geworden op: 25-09-2013 18:51

.

Bericht door hanneadje » 25-09-2013 18:54

wat een leuk verslag, ik ben vorigjaar op ameland geweest, krijg weer helemaal zin om weer te gaan als ik dit lees haha! toen zat ik ook bij Ruth ! =)
2e keer pka - 13-18 juli 2014 - can't wait - loves katinka.

Maddiez
Berichten: 107
Lid geworden op: 17-12-2013 18:41

Superrr!

Bericht door Maddiez » 08-01-2014 18:27

Haha, ik ben helemaal blij als ik dit lees.
De volgende zomer ( 20 t/m 25 juli ) word mijn eerste kamp op Ameland.
Door jouw ''dagboek'' denk ik dat het helemaal top word!
Ik wil trouwens op Luna

xx
M
-----------------~-----------------
2014
20 t/m 25 juli was top met Wiske! <33
-----------------~------------------

SelinaxVlekje
Berichten: 43
Lid geworden op: 30-07-2013 18:12

Bericht door SelinaxVlekje » 19-02-2014 16:46

oeehh,
nu klinkt pka nog leuker <3
xx
I am a fucking unicorn!

Femke12
Berichten: 223
Lid geworden op: 24-12-2012 16:12

Bericht door Femke12 » 19-02-2014 19:16

Hahahahah leuk hoor :wink:
Hoop dat ons kamp dit jaar ook weer zo leuk wordt! @Selilalala
11-16 augustus '13 = Walenka &#128147;
29 mei- 1 juni '14 = Walenka &#128150;
13-18 juli '14 = Walenka &#128158;

SelinaxVlekje
Berichten: 43
Lid geworden op: 30-07-2013 18:12

Duh

Bericht door SelinaxVlekje » 03-03-2014 19:49

Femke natuurlijk wordt ons kamp zo leuk!!!!!!!!!!!!!
I am a fucking unicorn!

Femke12
Berichten: 223
Lid geworden op: 24-12-2012 16:12

Bericht door Femke12 » 03-03-2014 19:51

Nog VEEEEEEEL leuker zelfs Selina :D
11-16 augustus '13 = Walenka &#128147;
29 mei- 1 juni '14 = Walenka &#128150;
13-18 juli '14 = Walenka &#128158;

SelinaxVlekje
Berichten: 43
Lid geworden op: 30-07-2013 18:12

Bericht door SelinaxVlekje » 03-03-2014 19:51

ja man :D
I am a fucking unicorn!

spikkel
Berichten: 113
Lid geworden op: 22-01-2014 10:51

Bericht door spikkel » 25-04-2014 10:17

Leuk verslag, maar ik vind het wel een beetje zielig voor die Erica. Het klinkt een beetje of jullie haar aan het buitensluiten waren :wink:
Super veel zin in ponykamp van 29 mei tot 1 juni
Xx Loeka en Ilse

mijn voorkeuren: Tirza(!), Indie, Iskra (Ilse)
mijn voorkeuren: Hymne(!), Luna(!), Vindor, Gilja. (Loeka)

Plaats reactie