Ponykamp 29 mei - 1 juni

Plaats hier een leuk verslag van jouw ponykampweek, leuke fotos/filmpjes of dat leuke ponykamplied wat je met de hele groep gemaakt hebt!
Plaats reactie
Femke12
Berichten: 223
Lid geworden op: 24-12-2012 16:12

Ponykamp 29 mei - 1 juni

Bericht door Femke12 » 02-06-2014 17:47

Dag 1:

Om half 11 stond iedereen al te wachten bij de walvisstaart. Sanne en Marije waren helaas wat later :P Toen namen we afscheid van onze ouders en gingen naar de boot. We stonden helemaal vooraan in de rij :) (was wel handig, anders hadden we geen zitplaats). Toen we op Ameland waren gingen we met 4 auto's naar de Hollumer Trap :D Ik zat in de auto bij Gelske's moeder, samen met Isa! Toen we er waren gingen we eerst naar de slaapkamer en de bedden verdelen. Bij ons lag iedereen boven en we sliepen op de voorste kamer. Ik lag in een kamer met Maylin, José, Danel, Jenna en Isa. Meteen daarna gingen we kennismaken met de pony's. Ik kende de meeste al, maar dit jaar waren Janny, Ella en Wiske erbij gekomen. De meeste mensen hadden wel een leuke pony gezien, dus daarna gingen we lunchen. Na de lunch deden we een voorstelrondje en moest je zeggen hoe oud je was, hoeveel rijervaring je hebt, wat voor pony je wil en evt een voorkeur voor een pony doorgeven. Na de lunch moesten we eerst omkleden en daarna heeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten voordat de leiding kwam met de indeling. Je mocht je pony dan meteen gaan halen! Dit was de indeling: Isa op Janny, ik op Walenka, Sterre op Iskra, Diny op Indie, Ilse op Uvera, Jenna op Astrid, Danel op Alja, Loeka op Luna, Maylin op Vindor, Mirte op Hymne, José op Elia en Myrthe op Ella. Iedereen was wel blij met zn pony! Daarna gingen we poetsen, opzadelen en vlechten. Alleen met het poetsen en vlechten waren we al ruim een uur bezig :) We reden eerst wat figuren in stap en draf, en het laatste deel van de les deden we zonder zadel. Aan het eind van de les deden we nog een spel met kleuren, helaas waren ik en Loeka in de 1e ronde al af :P. Daarna gingen we afzadelen en eten. We aten doperwtjes, gebakken aardappels en een hamburger/vegaburger. Als toetje hadden we vruchtenyoghurt. Na het eten hadden we even vrije tijd en gingen we frontriemhoesjes versieren. Ik koos een blauwe :wink: Om half 11 moesten we slapen en stil zijn :roll:

Dag 2:

Om 9 uur gingen we ontbijten, en daarna meteen een strandrit. Omdat het de eerste strandrit was, gingen we alleen in stap en draf, maar het was wel leuk :D Ik had Walenka met neonlinten ingevlochten :) De strandrit duurde trouwens 1 uur en 45 minuten. :P Dit is de volgorde bij de strandrit: Isa-Femke-Sterre-Diny-Ilse-Jenna-Danel-Loeka-Maylin-Mirte-José-Myrthe. Na de strandrit gingen we lunchen en er waren toen ook bananen :) Na de lunch gingen we nog even naar de pony's om te knuffelen en foto's te maken. En er zat een kip binnen en hij had op Myrthe dr bed gepoept :lol: Het was erg warm geworden dus trok iedereen een korte broek aan ipv een lange rijbroek :wink:. We gingen daarna naar Hollum om souvenirtjes te kopen en wortels en appels voor de paarden :) En ook nog om een ijsje te eten maar er was geen schepijs dus dat was wel jammer :( Toen moesten we dat hele eind weer teruglopen en gingen we avondeten. We aten pasta (penne) met saus, de saus was een beetje te zout maar de pasta was wel lekker. Het toetje was yoghurt en vla. Na het eten hadden we even vrije tijd en daarna gingen we springen. :) Alleen konden sommige pony's het niet zo goed. :P Na het springen hadden we een uurtje vrije tijd en daarna spooktocht. Ik ga het verhaal nog niet verklappen, maar de tocht zelf was niet heel eng en we zijn niet verdwaald :) Toen weer terug naar de Hollumer Trap en om half 1 slapen.

Dag 3:

We hoefden pas om 10 uur op te staan vandaag :) en we zouden de lange rit gaan maken. Het was supermooi weer gelukkig :D We gingen ontbijten en meteen de lunch maken voor op het strand! Bijna meteen na het eten gingen we de pony's halen en heeeeeeeel veel vlechten! :) Daarna hadden we dus lange rit! We gingen 2 keer galopperen :D. In totaal duurde de lange rit 5 uur :wink: Na de lange rit gingen we, omdat het alweer de laatste avond was :cry: :cry: :cry: , pannenkoeken eten :) Met als toetje ijs. Na het eten hadden we vrije tijd en gingen we naar de pony's. (Maar ook op bed liggen, want we hadden 5 uur gereden en daar krijg je best wel spierpijn van :wink: ) Daarna hadden we bonte avond met een quiz, moordenaartje en nog een uitbeeldspel. Na de bonte avond hadden we kampvuur met marshmallows :D En daarna moesten we naar bed.

Dag 4:

De laatste dag alweer :cry: :cry: :cry: :cry: Meteen na het eten haalden we pony's voor alweer de laatste strandrit.. Na snel nog wat vlechtjes te hebben gemaakt gingen we opzadelen en naar buiten. We gingen nog 1 keer galopperen en ook een stukje door het bos. Na de rit zadelden we de pony's af en brachten ze naar de wei :( Na de lunch kwam het stomme gedeelte: opruimen :? We hoefden alleen maar te vegen en de bedden weer recht te zetten. Toen kwam het alleralleralleralleraller vreselijkste; afscheid nemen van de pony's :cry: Met de vader van Gelske reden we weer naar de boot en toen was het kamp echt voorbij :(

Het was superleuk en we hadden een hele leuke groep :D En de pony's zijn ook heel lief geweest en we hebben alle 4 de dagen geen enkele keer regen gehad :) :D

Heel erg bedankt voor dit geweldige kamp!

Walenkaaaaaaaaa <3
11-16 augustus '13 = Walenka &#128147;
29 mei- 1 juni '14 = Walenka &#128150;
13-18 juli '14 = Walenka &#128158;

Maddiez
Berichten: 107
Lid geworden op: 17-12-2013 18:41

x

Bericht door Maddiez » 02-06-2014 18:41

Misschien leuk dat als de foto's op de site staan om ze in dit topic te zetten?

Verder was het fijn dat je het zo leuk had met Walenka!
-----------------~-----------------
2014
20 t/m 25 juli was top met Wiske! <33
-----------------~------------------

Maylin123
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-05-2014 18:02

Re: x

Bericht door Maylin123 » 02-06-2014 21:07

was een geweldig kamp !!
29 mei t/m 1 juni waren geweldige dagen !
vindor was een super leuk paardje !
ik ga hem missen

Maddiez
Berichten: 107
Lid geworden op: 17-12-2013 18:41

x

Bericht door Maddiez » 05-06-2014 16:16

http//www.mijnalbum.nl/Album=MBTNKEVU
fotoooos

als hij niet werkt kun je via de site van pka
-----------------~-----------------
2014
20 t/m 25 juli was top met Wiske! <33
-----------------~------------------

Plaats reactie